יעדים כמנוע צמיחה עסקי .
עסקים קטנים ובינוניים מהווים כ 99% מהעסקים במדינות ה OECD ומייצרים כשני שלישים ממקומות העבודה.

בניגוד לעסקים הגדולים (100 עובדים ומעלה) אשר נהנים לרוב ממשאבים רבים יותר, הרבה עסקים קטנים אינם מאמצים מתודות עבודה מתקדמות קבועות וברורות, או עושים זאת באופן חלקי.
אחת מנקודות ההשוואה הבולטות יותר שנתקלתי בהן  היא התייחסות עסקים קטנים לעבודה עם יעדים.
בעוד שכמעט בכל ארגון גדול ברור לכל חטיבה-מחלקה-צוות-עובד מה היעדים שהוגדרו, כיצד מודדים אותם ומה ההשפעה על תגמול העובדים, רוב העסקים הקטנים מתעלמים משיטת עבודה חשובה זו. אין ספק, שאחת הסיבות המרכזיות להיותם של אותם ארגונים גדולים – גדולים, היא שיטות העבודה והמדידה, תוך דגש על צמיחה, אחרת הם לא היו גדלים.
כאשר יצא מכשיר האייפון הראשון של חברת אפל ביוני 2007 ,נראה היה כי מדובר במכשיר מושלם ואף מתחרה לא נראה באופק. ובכל זאת בחודש יולי 2008 יצא לשווקים הדור השני של מכשירי האייפון שכלל שיפורים רבים, ביניהם חנות ה appstore. הסיבה שהניעה את אפל לצאת תוך שנה עם מכשיר חדש, למרות חוסר התחרות, היא יעדי מכירות שהכתיבו בתורם יעדים לכל המחלקות בחברה והניעו את כל המהלך. 
ברור שלא כל ארגון קטן יכול להרשות לעצמו מחלקת משאבי אנוש ומחלקת הדרכה, אך בהחלט אפשר ללמוד מהגדולים. הטמעת תרבות עבודה מול תכנית יעדים מסודרת מאלצת עסקים לחשוב התפתחות ויוזמה במקום הישרדות, ופה נעוץ כל ההבדל.
יעד, בהגדרתו הוא תוצאה עתידית מדידה. אין לנו שליטה מלאה בהשגת היעד, אך יש לנו השפעה עצומה על הסיכוי להשיגו. עצם הצבת יעד מאלצת את העסק לייצר מרחב חשיבה חדש:
"מה צריך לקרות על מנת שהיעד יושג?"
"אילו פעולות הנמצאות בשליטה שלנו, סביר שיביאו להשגת היעד"?
"מה הכלים הסטטיסטיים העומדים לרשותי לטובת העניין"?
"מהם המשאבים העומדים לרשותי"?
"מה השינויים המתחייבים לאור היעד שהוצב"?
"מהן הפעולות השיווקיות האפקטיביות ביותר להשגת היעד"?
תרגום תהליך החשיבה לפעולות מוגדרות הנמצאות בשליטת העסק מהווה יצירת תכנית עבודה. הוצאה לפועל של תכנית העבודה באופן סיסטמתי וחסר פשרות יתורגם לתרבות ארגונית של צמיחה ויבוא לידי ביטוי בתוצאות.
בזמן שעבודה ללא יעדים עלולה לייצר חוסר תכליתיות, בזבוז ותסכול, עבודה מול יעדים מייצרת מחויבות גבוהה לתוצאות והזדמנות לתגמול.
בניית תכנית עבודה באופן מקצועי וליווי בהוצאת התכנית לפועל עשויים לשפר משמעותית את התוצאות. צור קשר ונצא לדרך חדשה.
צביקה שחף .​

יעדים כמנוע צמיחה עסקי

יעדים כמנוע צמיחה עסקי

יעד, בהגדרתו הוא תוצאה עתידית מדידה. אין לנו שליטה מלאה בהשגת היעד, אך יש לנו השפעה עצומה על הסיכוי להשיגו. עצם הצבת יעד מאלצת את העסק לייצר מרחב חשיבה חדש

 

קורסים וסדנאות

ניהול שיווק ב- Outsourcing

ייעוץ פיננסי וליווי בנקאי / עסקי

פיתוח עסקי וייעוץ ארגוני